Publicat pe data de: 21 mai 2019

De ce să bei mai multă apă?

Creierul tău este 75% apă. Sângele este 92% apă. Oasele sunt 22% apă. Mușchii sunt 75% apă.

Apa este un component crucial al sănătății tale. Deși nu poți supraviețui fără apă, adeseori o ignori de-a lungul zilei și întinzi mâna după un pahar cu apă doar atunci când simți senzația de sete. În punctul acela organismul tău este deja deshidratat. Lipsa unei hidratării adecvate poate duce la insațietate, amețeală și o stare generală proastă.

De asemenea, știai că dacă nu bei destulă apă, lipsa ei poate avea un impact negativ asupra sănătății unghiilor, părului, pielii sau ochilor?

Beneficiile consumului adecvat de apă

Apa te ajută să slăbești

Poți scăpa de kilogramele în plus dacă înlocuiești băuturile carbogazoase bogate în zahăr și calorii cu apă (zero calorii, grăsimii și calorii). Adeseori când crezi că îți este foame, este doar senzația de sete pe care organismul o interpretează ca pe pofta de ceva de ronțăit. Dacă vrei să scazi în greutate, bea mai multă apă.

Studiile au demonstrat că două pahare de apă înainte de fiecare masă și o scădere a dimensiunii porțiilor îți permit să scazi în greutate, rezultatele fiind de lungă durată. Pe parcursul unui an o creștere simplă de 1.5 litri/zi ajută la consumul a 17.400 de calorii (aprox. 2 kilograme).

Mai multă energie

Știm cu toții că trebuie să bei apă dacă faci sport dar știai că deshidratarea îți poate strica serios tot efortul depus? Cel mai bun moment pentru a bea apă este cu două ore înainte de activitatea fizică propriu-zisă.

Apa este o sursă vitală de energie pentru corpul tău. Deshidratarea poate provoca o încetinire a activității enzimatice și astfel poate duce la oboseală: chiar și un grad scăzut de 1 sau 2% din greutatea ta corporală poate avea un impact negativ asupra stării tale de bine. Dacă îți este fizic sete, înseamnă că deja ești deshidratat și astfel pot apărea durerile musculare, oboseala, amețeala și alte simptome neplăcute.

Fără dureri de cap

Deshidratarea se face simțită și prin dureri de cap. Sunt foarte multe cauze pentru acestea (stres, încordare, poziție incorectă) dar adeseori vorbim numai de lipsa unei hidratării adecvate. S-ar putea ca un pahar de apă să te ajute să scapi de durerea aceea nesuferită care nu îți dă pace de ceva timp.

Apă pentru o digestie sănătoasă și pentru mai puține toxine

Sistemul nostru digestiv are nevoie de apă pentru a-și face treaba cum trebuie. Adeseori apa poate rezolva problemele de hiperaciditate și constipație. De asemenea, apa este folosită de organism pentru a elimina toxinele. Cu cât bei mai multă apă, cu atât vor funcționa mai bine rinichii și cu atât vei elimina mai eficient toxinele.

Trucuri pentru a consuma mai multă apă:

  • Folosește un pai: este mai ușor decât să ridici paharul de fiecare dată.
  • Cumpără o sticlă frumoasă: investiția în sine te va ajuta să folosești obiectul cu pricina.
  • Setează o alarmă: dacă se întâmplă să uiți, telefonul tău îți poate aminti când este momentul potrivit să bei un pahar.
  • Adaugă fructe: dacă apa ți se pare prea fadă, adaugă bucăți de fructe pentru un plus de gust.
  • Bea un pahar înainte de fiecare masă: îți va oferi o senzație de sațietatea și te va ajuta să mănânci mai puțin.
  • De fiecare dată când te duci la baie mai bea un pahar de apă.
  • Bea două pahare fix înainte de culcare.
  • Fă un concurs cu un prieten: nimic nu motivează mai bine decât dorința de a câștiga o competiție oricât de simplă ar fi.
  • Pentru fiecare băutură care nu este apă, bea două pahare de apă.